Vi har gleden av å annonsere et nytt innføringskurs i Ableton Live våren 2015.

Kurset går i helgen:

  • 24 april: 17:00- 22:00
  • 25 april: 10:00-17:00
  • 26 april: 10:00-17:00

Live er et loop-basert software, som i kontrast til andre sequensere er designet for live-performance. I tillegg kan man arbeide med komposisjon, arrangering, opptak og redigering. Programmet brukes ofte av DJ?s på grunn av sine funksjoner for beat-matching og crossfading. Live er også populært blant utøvende musikere da det også har en spesielt god funksjonalitet i forhold til sanntids prosessering av lyd via plugins, og videre gjennom tillegget Max for Live.

Kursleder er Sven Erga, lyddesigner ved Nationaltheatret. Han er også aktiv som musiker og benytter Ableton Live både på scene og i studio.

Kurset vil gå gjennom de aller fleste funksjonene i Live, men fokuserer på at du så raskt som mulig blir fortrolig med basisfunksjonene og kommer i gang med egne prosjekter.

Dette vil skje gjennom undervisning samt elevøvelser.

Vi vil også gå gjennom oppsett av lydgrensesnitt samt MIDI-kontrollere. Deretter vil vi gå gjennom mer spesialiserte funksjoner.
For at alle skal få mest mulig ut av kurset er det viktg at man tar med seg egen laptop med Live installert. Vi regner med at du har siste versjon (9.1). Tidligere versjoner enn dette anbefales ikke på grunn av endret funksjonalitet.

Ta med:
Lydinterface/lydkort
Mikrofon og kabel
Headset

En midikontroller med minst 4 fadere eller skruknotter samt tangenter eller pads. (Kan gjerne være Ableton Push, men ikke nødvendig)

Vi vil være behjelpelige med å sette det opp så det virker som det skal.

Har du spørsmål kan du sende epost til kursleder sven.erga@getmail.no

Registrering til kurset gjøres ved å sende en e-post til admin@notam02.no med følgende opplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Bakgrunnsinfo (erfaring, hva er ditt mål for kurset)

Hjertelig velkommen!


Antall deltakere: 10-12
Varighet: 3 dager (se over)
Periode: 24.? 26. april 2015
Lærer: Sven Erga
Pris: 2500,-